Hoi!

Een aantal weken geleden heb ik samen met mijn vriend, mijn broertje weggebracht voor zijn buitenlandstage op een boerderijcamping in de Dordogne, Frankrijk. Dat betekende op vrijdag erheen rijden, overnachten en op zaterdag weer terug rijden. Vermoeiend, maar erg leuk! Hierbij een klein verslagje..

Op vrijdag vertrokken we rond 6 uur ’s ochtends. Het was een fijne reis omdat de navigatie ons steeds om de files rond Parijs heen leidde. Op die manier kwamen we wel vlak langs de Sacre Coeur, wat er heel gaaf uit zag zo vanuit de auto. Eenmaal Parijs voorbij ging de reis lekker snel en waren we precies 12 uur na vertrek aangekomen in de Dordogne. Een heerlijke camping, gerund door Nederlanders en vol met Nederlanders, waar ik mijn broertje met een goed gevoel achter liet. Hij komt as. zaterdag weer thuis en heeft een geweldige tijd gehad, tenminste als we Whatsapp en Facebook moeten geloven.

Nadat mijn vriend en ik mijn broertje hadden achtergelaten zijn wij naar ons verblijf voor de nacht gegaan, namelijk een random geboekte B&B via booking.com. Het bleek de beste keuze ooit te zijn! We kwamen aan op The Alpaca B&B, een hele leuke B&B gerund door een Engels echtpaar. We werden vriendelijk ontvangen, kregen een rondleiding, mochten de alpaca’s (vandaar de naam) voeren en kregen tips voor het diner. Op aanraden van de gastvrouw zijn we gaan eten bij een heel kleine pizzeria in een dorpje verderop, echt 1 van de lekkerste pizza’s die ik ooit in Frankrijk heb gehad. Heerlijk gegeten. We waren best moe van de reis en zijn daarna ook gauw gaan slapen, aangezien we op zaterdag om half 9 weer wilden vertrekken.

Voordat we vertrokken stond er eerst een heerlijk ontbijt voor ons klaar, namelijk jus d’orange, toast, pain au chôcolat, croissants en andere heerlijkheden. Daarna zijn we in de auto gestapt en na ongeveer 11 uurtjes waren we weer thuis. Ik heb vanuit de auto bijna geen foto’s kunnen maken, maar oh wat kan je verliefd worden op de Dordogne ook al ben je er maar voor 15 uurtjes en slaap je van die 15 uur zeker 8 uur. Mijn vriend en ik zijn er zeker van dat we weer terug willen en dan zeker ook naar The Alpace B&B, the cutest little place ever! De kamer was trouwens ook erg leuk en mooi schoon, altijd fijn!

Wij hadden nog nooit in een B&B geslapen, wilden altijd een hotel voor wat meer privacy en anonimiteit. Maar onze eerste ervaring met een B&B was echt geweldig en smaakt zeker naar meer. See you next year Dordogne, alpaca’s en pizza!

Hierbij nog een kleine fotoimpressie..

 

Mijn zomer bestond vooral uit kleine, korte tripjes en eerlijk gezegd beviel mij dat best goed! Zo had ik steeds weer iets om naar uit te kijken. Zijn jullie wel eens in de Dordogne geweest? Let me know!

Liefs, Bernice

