Hoi!

Het is ondertussen alweer 1.5 week geleden dat ik terugkwam van een heel fijn weekje op Curacao. Daarnaast ben ik ook nog even 1 nachtje in de Dordogne geweest, maar daarover in een volgende blog wat meer. Hierbij een verslagje van wat ik gedaan heb met wat leuke tips. Veel leesplezier!

Zaterdag

Op vrijdagavond zijn we aangekomen op Curacao. Door het 6 uur tijdsverschil met Nederland waren we zo moe dat we die avond eigenlijk niets meer gedaan hebben. ’s Ochtends waren we al mega vroeg wakker, met als resultaat dat we al om half 9 in Willemstad stonden. Daar moest ik natuurlijk een foto maken van het levensgrote CURACAO dat daar op het plein staat. De winkels gingen niet zo vroeg open, dus hebben we eerst maar even door de straten geslenterd. We zijn de pontjesbrug over gegaan en kwamen daar uit bij Rif Fort. Dat is een heel oud fort waarin allerlei winkeltjes zijn gevestigd. Daar hebben we heerlijk koffiegedronken bij het Douwe Egberts tentje, lekker Nederlands. Het fort ligt vlakbij megapier, waar cruiseschepen aanmeren en lijkt daardoor wel een beetje op Bataviastad.  We hebben een fijn ochtendje geshopt en zijn toen teruggegaan naar ons appartement, waar we de rest van de dag hebben gezwommen in de privebaai (heerlijk!!) van het complex en lekker liggen zonnen. Nog steeds flink jetlagged en daarom maar weer vroeg naar bed gegaan.

Zondag

Zondag voelden we ons de hele dag nogal brak. We zijn daarom fijn bij het appartement gebleven en hebben gedaan waar Curacao zich perfect voor leent, heerlijk relaxen aan het zwembad en op het strand. Het waaide echt méga hard die dag, zelfs in het zwembad waren golven. Een tijdschriftje lezen was er niet echt bij daardoor, maar dat kon weer prima op het balkon.

Maandag

Op maandag zijn we naar het Seaqarium geweest. Dat is een soort van zeedierentuin waar je van alles kan zien. We hadden in ons hoofd dat we wilden zwemmen met dolfijnen, maar wilden wel eerst zelf zien hoe dat er dat aan toe gaat. Daarom hebben we meegekeken met 1 van de ‘dolphin swims’. Na het zien van hoe gepassioneerd de trainers zijn en dat de dolfijnen nergens toe gedwongen worden (behalve dan dat ze niet de open zee op kunnen) hebben we gereserveerd voor de woensdagochtend. De rest van het Seaqarium was ook leuk, er lag een boot waarmee je onder water kon kijken naar wat er allemaal om je heen zwom. Verder waren er flamingo’s, allerlei kleine bassins en schildpadden. De rest van de dag hebben we, again, lekker gechillt in de baai.

Dinsdag

Op dinsdag hebben we een rondrit gemaakt over het eiland. De eerste echte ‘stop’ was bij de zoutplaten. Daar leven hele kolonies flamingo’s en vergeleken bij het kleine verblijf van het Seaqarium was het fijn om deze beesten in het wild te zien. De zoutplaten liggen er prachtig bij en het was er helemaal niet druk. Erg leuk om een keer te zien. De volgende stop was bij strandtent Karakter. Deze strandtent ligt op een groot vakantiepark en je moet door een slagboom inclusief bewaking om er te komen. Dit omdat ze graag willen monitoren wat er op het park komt. Toen we aankwamen bij Karakter werden we een beetje stil van hoe ontzettend mooi alles eruitzag. Heel gelukkig werden we er van. We hebben daarom besloten om daar eerst te gaan lunchen en hebben er vervolgens nog een beetje tijd bij aangeplakt om te gaan zwemmen en zonnen. We zijn onderweg langs een heel aantal landhuizen gekomen, die in de tijd van de slavernij hoorden bij de plantages. Een aantal van deze huizen zijn gerestaureerd en dienen nu bijvoorbeeld als kunstmuseum. Als laatste stop kwamen we bij Westpunt, daar hebben we even rondgekeken en daarna zijn we heerlijk bij het appartement op het strand gaan liggen. ’s Avonds hebben we bij het Avila hotel, wat heel dichtbij ons complex lag, een paar ‘Coco Loco’ cocktails gedronken. Heerlijk drankje en heerlijke plek.

Woensdag

Vandaag ging 1 van mijn bucketlistpunten in vervulling. Zwemmen met dolfijnen. Om 8 uur ’s ochtends moesten we aanwezig zijn. We kregen uitgebreid uitleg over hoe we met de dolfijnen om moesten gaan. De mensen bij Dolphin Academy hebben alles goed uitgelegd en ook aangegeven dat er kans is dat de dolfijnen de vissen in het natuurlijke zeebassin interessanter vinden dan kunstjes doen. Ook gaven ze aan dat het doen van kunstjes heel beperkt is en dat ze de dolfijnen vooral lekker laten zwemmen en we ze dan voorzichtig mogen aanraken. Dit doen ze zodat de dolfijnen het doen van kunstjes leuk blijven vinden. We hebben heerlijk een halfuur in het water gelegen bij de dolfijnen, hebben ze kunstjes ‘laten’ doen en hebben met ze gezwommen. Echt een geweldig leuke ervaring.

’s Middags zijn we naar de Jan Thiel baai geweest en hebben we lekker iets gegeten en gedronken (pina colada!!) bij Zanzibar. Erg leuk en gezellig, als je houdt van lekker veel drukte en gezelligheid is dat zeker een aanrader.

Donderdag

Op onze laatste ‘hele’ dag op Curacao zijn we weer naar Willemstad gegaan. We wilden nog graag de floating market zien, de boten waarop marktlui uit Venezuela elke dag hun fruit en groente verkopen. We hebben er een tros bananen gekocht. Ook zijn we naar een hele grote markthal geweest, een soort Albert Cuyp. Ook daar waren allerlei producten te koop en hebben we een kwart watermeloen gekocht, echt de lekkerste die ik ooit gehad heb! Heerlijk veel smaak zat eraan. We zijn nog even de stad in geweest en hebben koffie gedronken bij de Waterboogjes, een heel groot terras letterlijk op de zee gebouwd met allerlei restaurantjes. ’s Middags hebben we voor de laatste keer genoten van de baai en van het zwembad. ’s Avonds zijn we weer naar de Waterboogjes gegaan en hebben we daar heerlijk Italiaans gegeten, echt heel lang geleden dat ik zo ontzettend lekker pasta heb gegeten! Echt een aanrader! Op de terugweg kwamen we langs de verlichte Pontjesbrug, echt prachtig om te zien. Ook erg leuk om alle gekleurde huizen verlicht te zien. De volgende ochtend hebben we ingepakt en vertrokken we naar het vliegveld. Het was een heerlijke, maar veel te korte week op Curacao. Will be back!!

Ben jij weleens op Curacao geweest? Ik ben benieuwd naar je ervaringen!