Hoi!

Deze post is een beetje van alles en nog wat, van mijn nieuwe favoriete Instagram accounts, een nieuw YouTube kanaal wat ik heb ontdekt tot een heel verhaal over wat ik recent heb meegemaakt! So let’s go..

De laatste tijd ben ik super into fosterkittens. Dat betekent dat je je als persoon/gezin aanmeld bij een dierenasiel en dat bij jouw thuis de kittens geplaatst worden die extra zorg nodig hebben of die in een huiselijke omgevingen moeten opgroeien, totdat ze geadopteerd worden of oud genoeg zijn dat ze naar het asiel kunnen. Kan je wel een hoop kitten cuteness gebruiken? Kijk dan zeker eens op FosterKittenDiaryPurrminators (dit is een Nederlands account!) en MyFosterKittens.

Afgelopen week heb ik een (voor mij) nieuw YouTube kanaal ontdekt, genaamd VetRanch. Dit account is gestart door een dierenarts in Texas, Amerika. Deze dierenarts had al een YouTube account voor zijn hobby en kreeg door dat je geld kan verdienen met YouTube. Daarom is hij dit kanaal gestart en van het geld dat hij verdiend met het kanaal red hij dieren die op de euthanasie lijst van asielen staan, zoals drachtige honden en katten, dieren met enorme wonden, breuken, huidinfecties, alles eigenlijk. De filmpjes die op VetRanch geplaatst worden gaan altijd over 1 dier en laten de transformatie zien die het dier doorgaat vanaf het moment dat het binnenkomt bij VetRanch totdat ze naar een pleeggezin gaan of geadopteerd worden. Deze transformaties gaan meestal gepaard met flinke operaties en omdat het een veterinair YouTube kanaal is, worden ook de operaties gefilmd. Hier moet je wel tegen kunnen, maar het wordt voordat het zichtbaar wordt eerst goed aangegeven, dus je kan het skippen. Als diergezondheid student vindt ik dat juist heel erg interessant. Ook de conditie waarin dieren soms binnenkomen is vrij heftig, hier moet je wel tegen kunnen. Ondertussen heeft VetRanch meer dan 600.000 abonnees en een heleboel vaste kijkers, die doneren aan de non-profit organisatie die VetRanch ondertussen is geworden. Door deze hulp kunnen een heleboel dieren gered worden, fantastisch om te zien! Zeker een aanrader om (zonder AdBlock) een aantal video’s te bekijken, persoonlijk werd ik er door geïnspireerd!

Als laatste wilde ik een leuk verhaal met jullie delen. Maandagavond hoorden we bij mij thuis hard gemiauw buiten, het klonk als een kitten. We gingen op het geluid af en vonden uiteindelijk een kleine kitten onder één van de auto’s op ons terrein. Het beestje zat op de aandrijfas en voelde er niet veel voor om gevangen te worden. Samen met mijn broertjes en zusje ben ik een ‘reddingsactie’ begonnen om het arme ding te vangen. Uiteindelijk is de hele buurt komen helpen haha. We hebben alles geprobeerd, maar ze vloog van auto naar auto en ging op de meest onmogelijke plekken zitten. Na we een poosje bezig waren kwam een andere buurvrouw langs en die vroeg of we soms haar kitten hadden gezien. Uuuh nou we zijn er op moment wel eentje aan het vangen! Het bleek haar kitten te zijn en ook zij kwam helpen. Ze was het arme beest de hele dag al kwijt. Achteraf hebben we ’s ochtends ook al wat gemiauw gehoord, maar hier in de buurt lopen zoveel katten dat je daar niet echt over nadenkt. Uiteindelijk vloog ze de weg over en heb ik haar voorzichtig in een hoekje gedreven en haar gevangen. Ze is nu weer fijn met haar broertje/zusje en haar mama. Een happy ending! Hierbij wat foto’s van het kleintje, ik ben helemaal verliefd! Ik draag handschoenen omdat ze erg wild gedrag vertoonde en ik er niet veel voor voelde om m’n handen open te halen 😉

Heb jij weleens een dier gered? Heb je de eigenaar gezocht of de dierenambulance gebeld? Let me know!

Liefs, Bernice

 

 

