Hoi!

Nu ik druk bezig ben met afstuderen, stagelopen en het plannen van een bruiloft sluipt er stiekem wel eens in dat er nog een hoop dingen zijn die ik zou willen doen. Privé gerelateerd dan, niet werk gerelateerd. Het plannen van mijn bruiloft is daar 1 van and I’m working on it, maar er zijn ook nog genoeg andere dingen dat ik zou willen doen.

 

Eén daarvan is het rennen van een halve marathon, gevolgd door een hele marathon. Sinds ik ben gestart met hardlopen ben ik gefascineerd geraakt door mensen die lange afstanden kunnen rennen. Hoe krijgen ze het voor elkaar? Anderhalf jaar geleden is het mij gelukt om 10 km hard te lopen, maar daar is het ook bij gebleven. Op dit moment ben ik blij met 3 km die ik ren.. maar de lente en de zomer lijken me een mooie kans om in ieder geval weer op te bouwen naar de 10 km.

Mijn favoriete blogger op het gebied van hardlopen is Annemerel. Ze heeft al een aantal marathons op haar naam staan, waaronder New York en Berlijn, hoe cool is dat! Het is altijd heel interessant om haar te volgen tijdens het trainen voor een marathon. Alle ups en downs, die mij ook wel eens enorm afschrikken en even het idee van een (halve) marathon laten varen, alle tips en tricks en vooral het enthousiasme over hardlopen dat er vanaf straalt. Een paar maanden geleden heeft Annemerel het boek Live Love Run uitgebracht, een leuk boek ook voor beginnende hardlopers.

Om mijn runs bij te houden gebruik ik sinds een jaar de Fitbit Surge. Ik gebruik het horloge ook als activity tracker, stappenteller, het meten van mijn hartslag, het bijhouden van mijn slaap, eigenlijk alles. Ik ben wat dat betreft een beetje verslaafd aan alles bijhouden. Voor mijn runs vind ik het belangrijk om te weten hoever ik heb gerend en hoe snel ik heb gerend. Ik heb een hele poos minder gerend en ben nu weer aan het opbouwen. Voor nu is de lengte van mijn runs het belangrijkst. Als dat weer een beetje op niveau is ga ik het tempo verhogen.

Om echt een doel te hebben voor mijn 10 km wil ik mij voor september inschrijven op een leuke run. Ik heb al een paar leuke wedstrijden gezien, er nu nog 1 kiezen! En na die 10 km op naar de halve marathon.. om echt een punt van mijn bucketlist af te kunnen strepen.

Heb jij een punt op je bucketlist staan waaraan je nu al kunt beginnen? Let me know! 🙂

Liefs, Bernice

 

 

