Hoi!

Gisteren moest ik voor mijn stage het hele land doorrijden. Mijn laatste adresje was in Lisse en laat dat nu net vlakbij mijn happy place zijn; de zee! Of om precies te zijn, Katwijk aan Zee. Ik kon het dus niet laten en ben vanuit Lisse naar Katwijk gereden en heb heerlijk gewandeld langs de zee en heerlijk in de zon gezeten. Het was echt ontzettend warm en iedereen was vrolijk. Overal liepen honden, er waren mensen aan het schilderen op het strand, lekker aan het lezen en de terrassen van de strandtenten zaten vol. Ook al was ik er maar voor een klein uurtje, ik was even heel erg gelukkig. 

Sinds ik wat ouder ben, ben ik helemaal gek op de zee. Het is een plek waar ik even helemaal nergens aan hoef te denken en alles even van me af waait, letterlijk. Van mijn ouders weet ik dat ik vroeger een ontiegelijke hekel had aan het strand, ik vond het zand vies en ging heel hard gillen 😉

11755628_600809273392905_1956744126072441944_n

 

Mijn meest favoriete plek qua strand is Katwijk aan Zee. De talloze dagjes uit die ik daar heb gehad, met het hele gezin of soms de hele familie in de auto en heerlijk een dag naar het strand. Voorjaar, zomer of herfst, van alles maakten we een leuke dag. Een ander fijn plekje is Zandvoort aan Zee. Het fijne hieraan is dat je er heel gemakkelijk via Amsterdam met de trein kan komen en het letterlijk 10 meter lopen is vanaf het station naar het strand. Toen ik op kamers woonde en afhankelijk was van openbaar vervoer was Zandvoort aan Zee mijn happy place. Maar het gevoel wat Katwijk oplevert, ik weet niet goed hoe ik het moet beschrijven. De strandhuisjes die daar op het strand staan, het lijkt me geweldig om daar een weekje te zitten zomers. Wakker worden op het strand, de deur open doen en de zee zien, ik kan me echt geen beter uitzicht bedenken!

Wat is jouw happy place?

Liefs, Bernice

