Hoi!

In deze blog wil ik graag mijn gezichtsverzorgingsritueel met jullie delen en ook welke producten ik daarvoor gebruik. Ik ben bezig om ook mijn gezichtsverzorging te veranderen naar producten die dierproefvrij zijn, maar dit gaat langzaam en de producten die ik nu deel zijn dan ook niet allemaal dierproefvrij. 

DSCN4334.JPG

’s Avonds voordat ik ga slapen maak ik eerst mijn gezicht schoon met een washandje met lauw water, daarmee haal ik de meeste bb-cream, concealer en poeder weg. Vervolgens pak ik een reinigingsdoekje van Kruidvat voor de normale en gemengde huid en daarmee verwijder ik mijn oog en eventueel lip make-up. Dit probeer ik te doen met de helft van het doekje, zodat ik met de andere helft nog een keer over mijn hele gezicht kan om de rest van mijn basis make-up te verwijderen. Voordat ik de doekjes van Kruidvat ben gaan gebruiken, gebruikte ik reinigingsdoekjes van Garnier. Deze bevielen heel erg goed maar zijn helaas niet dierproefvrij, dus ik ben sinds een paar weken overgestapt op die van Kruidvat. Tot nu toe bevallen ze heel goed!

DSCN4336.JPG

Nadat mijn gezicht make-up vrij is, pak ik een wattenschijfje. Hier breng ik een paar druppels tonic van Lancôme op aan. Dit dep ik in op mijn hele gezicht. Deze tonic maakt mijn huid extra schoon en geeft ook een schoon en fris gevoel. Als deze fles tonic op is (wat nog wel even zal duren) wil ik op zoek gaan naar een goede dierproefvrije vervanger.

DSCN4335.JPG

Als ik last heb van mijn acne (dat heb ik bijna altijd wel), dan stip ik ten slotte met een wattenstaafje een paar druppels van Zarqa pure skin treatment van de Young collectie op mijn puistjes. Deze drogen de plekjes in en binnen 1 tot 2 dagen zit er geen puistje meer. Heel tevreden over dit product en ook nog eens dierproefvrij!

Dat was mijn gezichtsverzorgingsritueel. Hebben jullie nog tips? Ik heb een vette huid en last van acne, dus tips zijn altijd welkom!

Welke producten gebruiken jullie voor huid/gezichtsverzorging? 

Liefs, Bernice

